لاراول
امروزه لاراول یکی از محبوبترین framework های برنامه نویسی است. در این مقاله با بیان مثال ها و ویژگی هایی در مورد لاراول سعی در شناخت این چارچوب برنامه نویسی خواهیم داشت.

من حدس می‌زنم کسانی که هم اکنون این مقاله را در اینترنت جستجو کرده و در حال مطالعه آن هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ کسانی که لاراول را به خوبی می‌شناسند و از امکانات منحصر به فرد آن نسبت به سایر فریم ورک‌های PHP مطلعند و قصد دارند اطلاعات کامل‌تری درباره آن بدست‌ آورند. دسته دوم افرادی هستند که هیچ شناختی از فریم ورک لاراول ندارند، و مشتاقند که اطلاعلاتی درباره این فریم ورک بدست‌ آورند تا اطمینان حاصل کنند که این فریم ورک محبوب PHP همان چیزی است که برای طراحی سایت به دنبال آن هستند. در هر صورت همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله، اطلاعات کامل و جامعی درباره این فریم ورک حرفه‌ای PHP در اختیار شما  قرار دهیم.

قبل از هر چیزی باید بدانیم فریم ورک چیست و لزوماً چه نیازی به استفاده از فریم ورک‌‌ PHP به جای PHP خام داریم؟ فریم ورک بستری را برای برنامه نویسان فراهم می‌کند که استفاده از کدهای از پیش ساخته شده را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع می‌توان گفت هدف اصلی فریم ورک‌ها، راحتی کار برنامه‌ نویسان و اجتناب از نوشتن کدهای تکراری است. لاراول یکی از محبوب‌ترین فریم ورک های PHP است. PHP فریم ورک‌های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Yii ،Cakephp ،codeigniter ،Nette ،simfony اشاره کرد. در حال حاضر اکثر برنامه ‌نویسان تحت وبی که قصد توسعه برنامه‌های کاربردی وب بر پایه معماری سه لایه (MVC) با PHP دارند، استفاده از فریم ورک لاراول را به دیگر فریم ورک‌ها ترجیح می‌دهند.

مزایای استفاده از فریم ورک لاراول

در ادامه دلیل رشد بسیار سریع لاراول و اینکه چرا در مدت زمان کوتاهی توانسته در رقابت با فریم ورک‌های دیگر PHP، نظر جامعه برنامه ‌نویسان را به خود جلب کند را بررسی می‌کنیم. مهم‌ترین ویژگی‌ لاراول سرعت بالا و همچنین سادگی و سهولت کار با‌ آن است. لاراول قابلیت‌های مهم فراوانی دارد که آن را به انتخاب اول برنامه نویسان PHP تبدیل کرده است. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های لاراول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاراول

استفاده از معماری MVC در لاراول: در تعریف معماری MVC و فریم ورک‌های مبتنی بر آن می‌توان گفت که این معماری تلفیقی از سه لایه model-view-controller است. کار با پایگاه داده از وظایف بخش model است. وظیفه ارتباط با کاربر نهایی بر عهده بخش view است. و وظیفه کنترل و ایجاد ارتباط بین دو لایه view و model برعهده بخش controller است. تقسیم بندی برنامه به این سه قسمت مزایای فراوانی دارد که از جمله مهم‌ترین مزیت‌های آن جداسازی منطق برنامه از بخش view سایت است که این امر باعث می‌شود؛ هنگام ایجاد تغییر در view، این تغییرات منطق برنامه را تحت تاثیر قرار ندهند. فریم ورک لاراول بر پایه معماری MVC است. 

انتشار به صورت متن باز: انتشار به صورت متن باز امکان تغییر این فریم ورک طبق چیزی که می‌خواهید را فراهم می‌کند.

امکان تعریف RESTFUL controllers: منطقی برای سهولت استفاده از کنترلرها و کاهش کدها در آن بر پایه درخواست‌های GET و POST است.

استفاده از خصوصیت auto-loading: خصوصیت auto-loading در لاراول امکان لود اتوماتیک کلاس‌ها و کامپوننت‌ها را در صورت نیاز به‌ آن‌ها فراهم کرده است.
راحتی استفاده از پایگاه داده: با استفاده از سیستم ORM یا همان ابزار Elequent در لاراول می‌توانید با انواع پایگاه داده‌ها ارتباط برقرار کرده و انواع کوئری‌ها را در آن به کار بگیرید.

استفاده از ابزار unit testing: با استفاده از ابزار تست لاراول به راحتی می‌توانید برنامه‌های خود را تست کنید.

استفاده از قالب blade: می‌توان از داده‌های برنامه در view توسط قالب blade استفاده کرد.

ایجاد پکیج‌ها: در لاراول به راحتی می‌توانید پکیج‌های موردنظر خود را ایجاد کنید و از آن در برنامه‌های خود بهره ببرید، یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

استفاده از خط فرمان artisan: استفاده از خط فرمان artisan این امکان را می‌دهد تا کارهای پیچیده‌ای را توسط چند خط کد ساده انجام دهیم.

استفاده از migration: استفاده از این قابلیت این امکان را فراهم کرده است که تغییرات بانک اطلاعاتی به همراه سورس کد پروژه قابل انتقال باشد.

نصب آسان: از مزیت‌های لاراول این است که نصب این فریم ورک و کار با آن بسیار راحت است.

استفاده از کامپوننت‌ها: لاراول از پکیج‌ها و کامپوننت‌های زیادی بهره می‌برد که به راحتی بر روی پروژه نصب و استفاده می‌شوند.

امنیت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای یک برنامه نویس اهمیت دارد، امنیت برنامه‌ی در حال ساخت است. لاراول از سطح بالایی از امنیت برخوردار است.

مسیریابی: راحتی کار و قدرت مسیریابی لاراول از مهم‌ترین ‌ویژگی‌های لاراول است.

لاراول دریچه جدیدی به دنیای برنامه نویسی است که می‌توان توسعه برنامه‌ها در آن را با کد‌های زیبا و با صرفه جویی در زمان ایجاد کرد. در این مقاله سعی ما بر این بود تا شما را با فریم ورک لاراول و نسخه‌های متعدد آن آشنا سازیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با این فریم ورک بیشتر آشنا شوید.

یکی از دغدغه افرادی که به دنبال طراحی سایت حرفه ای با لاراول هستند، پیدا کردن شرکت های معتبر ایران در زمینه طراحی سایت است به نحوی که هم قیمت و هم کیفیت مناسب را داشته باشند. به عنوان مثال یکی از بزرگترین شرکت های طراحی سایت در ایران شرکت وبسیما است. این شرکت با سابقه از برنامه نویسان خبره ای استفاده می کند و هزینه طراحی سایت خلاقانه به گفته مدیر وب سایت وبسیما از 120 میلیون تومان شروع می شود. 

اما آیا برای صاحبین کسب و کار میصرفد که این مقدار را هزینه طراحی سایت کنند؟ هزینه های تبلیغات و برند سازی را هم به آنها اضافه کنید.

اگر شما هم به دنبال شرکت طراحی سایتی هستید که قیمت و کیفیت مناسب را داشته باشد . نمونه کارهای زیادی هم داشته باشند، پیشنهاد ما به شما شرکت لاراول وب (laravelweb.ir) است.

اما اگر دغدغه مالی ندارید و میتوانید میلیون ها تومان برای وب سایتتان هزینه کنید پیشنهاد ما به شما شرکت وبسیما (websima.com) است.

نظرات خود را در مورد بهترین ظرکت های طراحی سایت لاراول با ما به اشتراک بگذارید